Tur att Trump sa det han sa

 
Eftersom jag lyssnade på Trump och hans tal så kan jag åtminstone säga att de svenska reaktionerna blev lugnt sagt överdrivna. Som jag tror jag skrev redan i natt. Nu koncentrerar sig alla som vill fortsätta mörka Sveriges problem på en sak — det hände inget speciellt i Sverige i går natt. 
 
En hel flock med mer eller mindre hjärnslöa knasbollar går full Monty vad gäller huruvida Trump hade rätt om vad som hände just den natten. Det blir fake news och hela baletten. Alla händelser de andra 364 dagarna glöms bort. Nu kan svensken lugnt ägna sig åt vad Trump sa, lite slarvigt medges, så slipper de "goda" ta tag i att Sverige har dröser med problem som ligger och skvalpar i pipe-linen.
 
Sverige har så stora problem inom alla områden att det faktiskt inte går att få fram några fake news. Verkligheten överträffar dikten.
 
Och hur mycket svensken än försöker mörka den verkliga värld vi lever i, så struntar utlandet i det. De fortsätter att måla ut Sverige som en bananstat. Rätt eller fel spelar faktiskt ingen roll, men det påverkar vår ställning och roll i världen. På många olika plan.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0