Schweden på tapeten även i Tyskland

 
 
Jag brukar sällan länka till tyska medier eftersom jag är osäker på hur många som behärskar språket. Själv talar jag tyska knakigt, bättre efter ett par bier. Men bara så ni skall veta så är Sverige ofta omtalat även i de tyska medierna. 
 
I dåliga ordalag. Inte alls bra på sikt. Tyskar gillar vår natur som alla vet och om de får reda på allt skit som händer, inklusive om våra vägpirater som tyska medier snart börjar skriva om igen, så kan turismen påverkas ordentligt.
 
Men jag överdriver väl som vanligt. 
 
Men hustruns systerson med familj, boende i München, väljer i år att semestra i Italien i stället för som de brukar i Sverige.
 
Uppdatering:
 
Ser att piraterna kom tidigt i år:
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0