Plågan Postnord

(slumpvis vald brevlåda)
 
Jag har en låsbar brevlåda. Det finns så klart en vits med det. Jag är dessutom en stor konsument av böcker och sådan köpes numera så klart via nätet. 
 
Postnords nya grej är att när paketen från Bokus med flera leverantörer inte går ner i låddan så lägger de helt sonika paketen ovanpå! Såvitt jag vet har ingen snotts hittills men det är nog mest tur.
 
Men jag är ingen handfallen typ så jag har nu tröttnat och tar kontakt med Postnord. Bara det var ett äventyr. Jag vill så klart ha kontakt med min brevbärare så att vi kan ha ett snack. Glöm sånt!
 
Jag ringer ett 0771-nummer (andra finns inte) och efter en evighet får jag en massa: tryck 1 för att ... samt reklam för någon app. Efter en rundtur i den digitala världen får jag tala med den förskrämda Rasmus. Han kan inte ge mig ett direktnummer till min post utan han skall skriva ett meddelande till den det berör som i sin tur skall ringa upp mig. Det har denne berörde inte gjort. 
 
Det var definitivt bättre förr. 
 
Idag skall jag sätta mig strategiskt och bevaka lådfan hela eftermiddagen (min post kan komma när som helst mellan 13.00 och 16.30).
 
Min tidigare brevbärare, Snabbe som vi kallade honom, var av den gamla stammen. Vi hade en deal om böckerna inte går ner: skall jag skriva en lapp och du får hämta böckerna på utlämningsstället eller skall vi komma överens om ett ställe där jag kan lägga paketen. Vi valde tillsammans den senare modellen och det har fungerat utmärkt. Men att läggar två bokpaket ovanpå brevlådan (vi var bortresta) tyder på att nykomlingen har huvudet under armen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0