Nya tider ibland väldigt gamla

 
Det pågår tydligen någon form av konstgrejsing i Göteborg. Jag vet inte så noga men det finns anledning att höja en del på ögonbrynen. Det skall framstå som radikalt och vissa är djupt upprörda.
 
 
Jag som upplevt 60-talet med alla möjliga och omöjliga utflykter i flummens rike kan bara säga — och?? På den tiden var det som så att vissa gick i taket, vissa vrängde till et ännu mer och till slut blev sånt här så vanligt att man inte ens reagerade. 
 
Nu är det annorlunda. Nu framstår det som nytt och krytt. Det är det inte; det är gammal skåpmat som sagts förr, upprört folk förr men nu — 2017? 
 
Den stora skillnaden nu är att de "radikala" skjuter in sig på genus  och annat ointressant där mannen så klart skall ha på skallen. Då var det inte så mycket snack om just det, det var bredare skottsalvor mot samhället som vissa tyckte skulle utvecklas snabbare och i en helt annan riktning. 
 
Jag som var med och sov i Paris parker och, från läktarplats, följde den flower power-våg som svepte över kontinenten kan konstatera att dagens försök till lite radikala tag är taffliga och ointressanta. Gammal skåpmat tenderar ha den inverkan på mig.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Visst - men skillnaden är stor. När flower-powerrörelsen pågick fanns en vuxenvärld som skakade på huvudet åt tokerierna.
Idag finns nästan ingen vuxenvärld alls, utan föräldrarna är ibland till och med värre än kidsen.

2017-02-02 @ 22:28:24
URL: http://www.store.blogg.se
Postat av: Ipse%25252525252525252520Cogita%25252525252525252521

Karin:
Jag nickar instämmande!

2017-02-02 @ 22:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0