Lööfven nöjd — utlandet fortsätter se förvånade ut

 
Stassministern fortsätter sitt förnekande av tillståndet i landet. Poliser ryter till. Ingen nytta med det alls. Mary, min irländska vän, börjar fundera på om hon med flera kan komma och hälsa på i sommar. Mina garantier att de kan det börjar bli misstrodda. 
 
Men visst är det intressant att utländska medier har en fullständigt annorlunda bild av Sverige än vad våra politiker och MSM har. Min bild av Sverige, boendes i Malmö, är också helt annorlunda än den officiella svenska. 
 
Rätt? Fel? Jag kan faktiskt inte svara på det korrekt. Men jag ser vad jag ser, jag hör vad jag hör när jag valsar runt i tillvaron. Sjukvården har kris, polsen räcker inte till, skolorna har fått fnatt (hoppas få tag på utbildningsmaterial för lärre så skall ni få se), hemtjänsten vill inte hjälpa till (de jagar anhöriga som skall göra jobbet)...
 
Det finns säkert mera men det här har jag sett alldeles själv. Jag har bråkat, inte minst med sjukvården, och då kan man komma lite längre än normalt är. Men jag är frisk och stark. De flesta som är sjuka och svaga låter sig fösas runt i systemen. De orkar inte stå emot, ta initiativ. 
 
Häromdagen talade jag med Rune (95). En kraftkarl även nu men full av smärta. Han sa: om jag varit i min krafts dagar så skulle jag spöa upp hela skiten som nu djävlas med mig. Jag, som bidragit med så mycket och aldrig tagit skit från nån, skall nu dagligen förnedras av en massa snärtor som talar ned till mig; talar till mig som om jag är en liten glytt. Igår fick jag ryta till: hör nu här damen, jag må vara gammal men jag är för fan ingen idiot.
 
Det hugger i mig när jag pratar med detta kraftpaket som "snärtor" lekar med och hånar.
 
Express
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0