Jag är med viktig bok igen

 
Så anlände då den efterlängtade boken av Tino. Jag har inte kommit så långt ännu men efter ett par kapitel kan jag lätt konstatera att Sverige må vara den humanitära stormakten (fast inte) men vi utför ett uruselt jobb. Ett jobb som snarare gör motsatsen till humanitära insatser. 
 
De  goda tror sig veta hur man blir god, men de gör ack så mycket ont. För alla faktiskt. Det verkar inte som de ens kan räkna, de där beslutsfattarna. På sluttampen får alla det sämre och hittills har jag bara sett lite kalkyler av rent ekonomisk art. Det återstår mycket och bland det våld med mera. 
 
Nu skall denna läsas med gula pennan i näven och det skall ske med stor noggrannhet.
 
Sen väntar nästa viktiga bok, den om den amerikanska konstitutionen med alla sina amendments. Jag är helt enkelt trött på att veta för lite (och vikten av denna konstitution) och jag är ännu tröttare av att förstå att alltför många svenska medier begriper mindre än jag av denna grundbult. 
 
Bildning pågår således.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0