Merkels diktatur fortsätter & kidsen borta

 
Så nu sitter alltså fyra länder och diskuterar Europs framtid. Med diktatorn Merkel i spetsen. Jag skriver så för det är det hon blivit. Men säger någon med vaken blick, EU är representerat av Mogherini. Ett problem med det är att hon är italienska, ett av de fyra länderna, och dessutom är hennes agenda inte EU:s samlade bild. Hon är en liten halv-Merkel.
 
FYRA av EU:s 28 stater skall alltså sitta och göra avtal med afrikanarna. Om hur flyktingmottagandet skall ske. Det kan väl inte alls gå fel? Och om de tror att polacker och ungrare med flera på den kanten kommer att "hjälpa till" så blir det till att glömma det.
 
EU har lyckats låta tyskarna ta över hela ruljansen och det gick dåligt. Vad är det med tysken? En polack jag känner via kanaler sa — tysken går uppenbarligen inte att släppa fri. Övervakning dygnet runt annars hittar de på något.
 
Det ligger något i det börjar jag fatta. Sen vill jag nog än en gång ställa frågan om det är bra med politiker som inte har barn att leda land. De är många nu:
 
 
Just saying ...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0