Wallströms mardröm

 
Den gode Nikki Haley, USA:s FN-ambssadör skräder inte orden. Hon handlar dessutom i linje med vad hon säger. Det där gillas så klart inte av FN:s gamla stofiler som har kört sitt eget race i årtionden. Gott att Nikki tar till storsläggan. Att Sverige, som i alla lägen hyllar FN, nu mår dåligt förstår jag. Svenskarna har ju inte gjort ett jota för att påverka alla korrupta knösar och krösusar som skött sina uppdrag med egen vinning som riktlinje.
 
Men vi har en svenska med en resning som få. Hon undantages så klart från mina kommentarer:
 
 
Inga-Britt Ahlenius är en klippa i mörkret. En järnlady på sitt lugna fina sätt. En svensk att hylla och beundra. Jag skulle tro att hon från läktaren hyllar Nikkis försök att skapa ordning och ärlighet inom FN.
 
Personligen tycker jag FN spelar en roll idag som kräver en total genomlysning och nyuppbyggnad. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0