Så var den igång — yttrandefrihetsslakten

 
Information, kunskap, bildning, allt är under attack. Några har fått för sig att de kan göra precis som de vill; censur är ett verktyg som de använder hej vilt. Att Frankrike gör det förvånar mig inte alls. De har redan idag ett uselt system gällande vad som får sägas och inte sägas. Ett land även det på bommen.
 
 
Jag ser framför mig hur några totalitära stasityper sitter alldeles på egen hand och avgör vad som får finnas och inte. Egentligen är det inte riktigt klokt. 
 
Vart jag mig i världen vänder,
censur i de totalitäras händer.
 
Det kan inte sluta väl. Om en sida bestämmer sig för förbud för vissa yttranden så har färden mot våld och krig inletts. Skämmes ta mig fan! 
 
En dag skall skulden fördelas, var så säker.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0