Lite funderingar så här i vårens tid

 
I staden min så vill de styrande inte ha fler nyanlända. Då måste det vara riktigt illa för i min stad råder annars det öppna inflödets ideologi. Nu lär inte deras förhoppning om minskat inflöde beviljas så det är uppenbarligen ett inslag i valrörelsen 2018. De kan ju då likt lallande fånar säga, här i Malmö, att vi har verkligen försökt men det gick inte.
 
Sen har vi franska valet. Det är ett råttbo av problem vill jag lova. De har ju stängt ner 30.000 facebook-sidor som betraktades som oseriösa eller något ditåt. Det är ett förbudsland, Frankrike. Det innebär också att man inte riktigt kan lita på opinionsundersökningarna. Vad visar de egentligen. Lite det samma som när Trump underskattades av liknande institut. Där var det professionella bloggare som fick rätt.
  Jag tror att Le Pen klarar omgång ett. Sen blir det nog knepigare i omgång två lite längre fram. Men osvuret är bäst. Om mätinstituten har gravt fel så så kan det visst bli en kvinna till på en viktigt post. Hursomhelst så tror jag att Frankrike ligger väldigt pyrt till en lång tid framöver; de har en fullständig röra i alltför många frågor för att jag skall kunna vara optimist.
 
Sen följer jag även det valet som sker i juni i Storbritannien. May har ju kalkylerat med den jordskredsseger; allt för att sätta sig själv lite säkrare i sadeln. Men jag undrar jag. Det kan lika gärna vara en taktisk blunder. 
 
Men spännade är det. 
 
Grannen har gett upp Sverige fick jag reda på i helgen. Han med familj drar till annan del av världen. En friskare del.
 
Det gör han rätt i. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0