Vad kommer framtiden att säga?

 
Det finns så klart olika grader i helvetet. Men som gammal Bohman-moderat så måste jag ändå ställa mig frågan — är Reinfeldt en förrädare? Troligen inte i klass med vad man vanligen menar med ordet; men definitivt sett ur synpunkten att om man gillade det gamla moderata synsättet. Då är han förrädare i kvadrat. Hans efterträdare följer samma linje.
 
Numera har jag ingen politisk hemvist. Det är alltför lika, det är alltför tunnt och det är alltför nedslående. Alla är mer intresserade av sin politiska karriär och sin ekonomiska utkomst.
 
De sätter egna löner, de tål ingen som helst kritik från de egna; då inleds häxjakt. Det fungerar som så: vanligt folk jobbar och har regler att följa; pressen har sin egen lilla värld som de utnyttjar till det yttersta; och politikerna har egna regler gällande, sjukvård, ersättning med boende, lönesättning, "avgångsvederlag" och mycket mera. V till SD vet att man inte rör om i sin egen förmånsdjungel.
 
Det ser säkert ut likadant ut i många länder. Det som retar mig är att de flesta låtsas som om vi är bättre. I Sverige.
 
Vi kommer så klart inte ur denna svinstia. Vi har inget att sätta emot. Inte ens om du röstar klokt. De har alltför mycket förmåner som de inte vill mista.
 
Vad göra? Det blir till att gå under den berömda radarn. Att alltid göra sitt yttersta för att störa maktens ambitioner att kontrollera oss.
 
Det är allvar nu.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0