På söndag sker saker

 
Jag vet att svenskarna är ointresserade. Ungern (invånaremässigt lika stort som Sverige) går till folkomröstning om invandringskvoterna. I grunden: bestämmer Ungern eller Bryssel.
 
Jag finner det viktigt eftersom Ungern, Polen, Tjeckien och Slovakien har en åsikt som avviker från EU:s. Samt Österrike och de baltiska staterna som det verkar. Jag tror inte EU faller, alla dessa länder är för EU, men det kan skaka om rejält.
 
Varför ointresset härhemma är så stort vet jag inte. Troligen jagar vi bruna råttor och gör vårt bästa för att kväva yttrandefriheten.
 

Kommentarer
Postat av: soma

Jag hejar på Ungern. Hade varit mycket förvånad om sida för invandring vann. Det verkar att ungrare har mer vet än EU-s politiker.

2016-09-30 @ 19:19:18
Postat av: Ipse%20Cogita%21

soma:
Det intressanta är om Ungern, som gillar EU. kan vrida utvecklingen åt rätt håll. Just vrids allt åt fel håll. Säger jag.

2016-09-30 @ 20:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0