Nu tas stövlarna på

 
 
Nu stövlar de fram, de rådvilla. Nu skall från vänster kommande folk bestämma över ett privat företag. De kör med hot. Man får hoppas att nästa års mässa inte har yttrandefriheten som tema. Då blir det extra skrattretande. Eller löjeväckande.
 
Att folkmördaren Lenins representanter även fortsättningsvis får hänga i ett stånd tar jag för givet.
 
Nu krävs en nazifri bokmässa. Jag vet inte riktigt vilka nazister som var där i år men jag har väl missat något. Att det kryllat av kommunister har jag dock fortstått och sett. De, vars ideologi tagit livet av fyra gånger så många som nazisterna. Båda riktningarna är förkastliga men man kunde väl åtminstone börja med att röja i djungeln av fakta och fiktion.
 
Alla oliktänkande kan väl för tusan inte i alla lägen sorteras in i facken: nazist, kommunist, rascist, fascist och alla andra ist-er som finns. Någon form av faktaunderlag vore väl vettigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0