Från gult till blått — personalen blåslagen?

 
I AB kan vi läsa att Posten (förlåt Postnord) inte kan dela ut post till vissa fastigheter. Taskigt ljus och små inkast. Inkastet i min villabrevlåda är också litet. Finns ett mått för det där. Skall inte gå att stoppa ner tassarna och sno posten i min låsta låda. Ljuset är nog för det mesta bra hos mig. Posten kommer ju inte förrän framåt tre och då är det ljust. Kan dock vara snöstorm. Då brukar posten komma även om de alltid blir slagna av tidningsbärarna (mina personliga hjältar). De bommar ta mig tusan inte.
 
Att posten lyckats sabba det bästa varumärket som fanns, gul färg sedan urminnes tider och fantastisk service, är i sig en bedrift. Nu en ful färg och dessutom en service som de på något vidunderligt sätt lyckats skjuta i sank. Att min post fungerar bra ibland beror på "Snabbe". Jag kallar en av brevbärarna för det. Han går alltid den där extra milen. Han ringer på eller lämnar vissa paket på visst ställe (det som inte får plats i låddan). Det får han säkert inte men som han säger: det blir bättre för dig som kund och inte mer besvär för mig.
 
På något vidunderligt sätt så visar det sig nu att Sverige lyckats försämra det mesta. Även denna viktiga samhällsfunktion. Snart kommer de att sabotera ytterligare. Kontanter lyckas banker och affärsinnehavare alldeles själva utrota. Men om det skall det bli strid. I Tyskland sker betalning med kontanter i 75 % av alla betalningar i butiker och restauranger. Här är vi snart nere på noll.
 
Att åka buss i Malmö kräver snart en mobil. Bryr jag mig inte om i och för sig. Skulle aldrig äntra en buss i Malmö. De kör mest där folk inte bor. Jag har övergått till bilen. Enbart.
 
Men jag har planer. Nu avvaktar vi först hur Ungern gör på söndag. Vad gör sen Polen? Det handlar om framtiden för Visegrad 4-länderna. Här hemma görs det mesta numera för att sätt fälleben för allt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0