En-sak-i-taget-landet eller en-djävla-massa -av-allt

 
Har slitet trädgård idag. Sommaren vägrar ge sig och det tackar jag för. Fick för mig jag skulle åka till lite Jula, Biltema och liknande butiker. Alltid kul. Kaffe på vägen hem. Det var då det slog mig lite extra tydligt, jag kan få vilken kaffesort som helst dock icke en slät kopp Zoegas utan krusiduller. Det lattas hit och dit men jag vill ha en vanlig kopp kaffe med en alldeles vanlig ostamacka.
 
Inte ens det gick. Mackan alltså. Nu är i princip allt surdegsbaserat. Och är det inte surdeg så nog tusan stoppar man lingon i alla bröd. Fil och yoghurt i vanligt rakt format får man leta efter med lupp. De andra sockrade och fyllda med bär och annat finns det minst 724 stycken av.
 
Bilar följer en liknande linje. Just nu skall varenda bil vara vit.
 
På min dagliga promenad i kvarteren så ser jag en annan lustighet i trädgårdarna. I princip alla har sådana där "rottingmöbler". I grått. En och annan uppsättning i svart finnes men de är få. I alla barnträdgårdar har familjernas överhuvud fallit till föga och de har blå hoppgrejsingar till kidsen. En snygg trädgård ser därmed ut som en bakgård i ett getto. Jag har aldrig sett någon unge hoppa heller för den delen.
 
Att alla andra jag möter på promenad inte heller hälsar länge har fått sin förklaring, de glor i sina mobiler. Att kalla Twitter, FB och annat för sociala medier var fel från början. Något mer osocialt än folk utomhus nuförtiden får man leta efter.
 
Gnäll. Slut.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0