Det smäller då och då och brinner dagligen

 
Det smäller till i New York. Extra, extra! Att vårt eget land är under attack på något sätt är alla ytterst medvetna om, utom politiker och totalitärmedier. De står handfallna hela bunten.
 
 
 
Det har inte blivit bättre sen frågorna om elände i landet till slut accepterats som sanning; även i totalitärmedierna. Även politikerna i landet har vänt i en massa frågor. Vänt? De har snurrat runt på klacken så att en viss yrhet uppstått.
 
Man kan således konstatera att det förr så dolda och mörkade nu ligger i öppen dager. Detta har dock inte på något sätt inneburit att vi handlat så mycket annorlunda. Uppgivenheten är total, insatser av verklig betydelse lyser med sin frånvaro och pöbeln tillåts fortsätta sina härjningar med oförminskad styrka. Snarast har det blivit värre.
 
Ett större svek mot skötsamt folk har nog inte skådats på mången god tid.
 
Härmed meddelas att jag nu trappar upp mitt säkerhetstänk. Mina vänner har länge tyckt att tv-övervakning av hus och hem, beväpning vid rörelse utanför hemmet, uppmärksamhetnoja vid rörelse på stan, kontant betalning, preppning med mera har varit lite överdriven. Numera får jag samtal varje vecka hur jag tänkt och tänker.
 
Tiderna ändras och jag med dem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0