Bojkott plus djävlas

 
Mitt bageri i Limhamns industriområde har skippat kontanter. Och mig som kund. Deras förklaring är det gamla vanliga — säkerhet och att bankerna inte sköter sin del. Köper inget av det, ej heller bullar hos dessa bakåtsträvare.
 
Kontantlöst samhälle kommer inte att fungera väl. Mina huvudinvändningar är att kort kan spåras därmed jag, risken för konfiskering á la Cypern.
 
Hittills har jag klarat det hela genom att helt enkelt inte handla i butiker som inskränker min rätt. Men efter att sonen varit på fik i Malmö, de där nya där det finns allt utom en slät kopp kaffe, som inte heller tog kontanter har vi enats om en drive.
 
Vi kommer att samla ett gäng, i första omgången fem, och gå in och beställa varma mackor och dryck för att sen inte kunna betala eftersom vi inte har kort. De lär inte få sälja de där mackorna sen utan de skall i slasken.
 
Om vi kör den varianten tillräckligt länge så kanske de ändrar sig eller går i konkan. Det får bli slut på förmynderifasonerna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0