Av en händelse

 
Det finns något som heter Opinion på SVT. Jag har egentligen slutat med att titta på svenska debattprogram eftersom det är så långt från debatt man kan komma. Bara det lilla faktum att man absolut måste trycka in minst tre ämnen under samma begränsade tid innebär per automatik att det omöjliggör debatt. Om man med debatt menar att man diskuterar och framför olika åsikter utan att bli avbruten.
 
En gång för inte alltför länge sedan debatterade man med dansk och svensk besättning bland utfrågarna. Svenskarna såg ut som de släpats in direkt från dagis.
 
Ikväll blev det närmast patetiskt. Ingen fick prata till punkt och ingen kunde lämna studion klokare. Tvärtom, förvirringen måste ha varit närmast total. Inte mycket till debatt.
 
Men jag struntar i vilket. Det finns andra kanaler numera vilket public service FORTFARANDE inte verkat fatta.
 
Jag får låta småfolket syssla med småfrågor inom landets gränser. Kanske finns det någon idiot som fortfarande finner det meningsfullt. Jag gör det inte.
 
Inte är det bra för hälsan heller kom jag just på. Man blir så förbannad på alla avbrott och avbrytande att man inte hör ett jota av allt meningslöst som framförs. Den där stackaren från Göteborgs förort försökte få till det. Men han avbröts och hade dessutom oturen att stå framför en kärring från kommunen som la huvudet på sned och log åt hans uppriktiga bekymmer.
 
Hade den tanten varit man hade han sågats längs med fotabjället. Men numera kommer tanter undan med vilket svinaktigt beteende som helst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0