Min bloggstartsfråga först nu

 
 
Jag började blogga för 8 år sedan. Anledningen var klimathysterin. Jag hade då studerat det mesta inom klimathysterin i över tre år. På lekmannabasis. Detta intresse har hållt i sig och numera håller jag med om, som alla alltid gjort, att klimatet ändras, som det alltid gjort, men jag håller inte med om på vilket sätt människan är boven i dramat (om det nu är ett drama) eller om klimatförändringen är skadlig. På 70-talet gormade man för övrigt om att hela jorden skulle frysa ihjäl.
 
Det var ytterst lätt att se att det fanns alltför många fel i debatten. Ekonomi före fakta. Någon tjänade och tjänar grovt på problemet. Greenpeace grundare insåg detta och tog avstånd. Sverige, det renaste landet på jorden gällande föroreningar och klimatpåverkanden, skall bli ännu bättre sägs det. Inte så smart när frågan är global och dessa föroreningar inte känner gränser. Men vi tycks ha råd med allt numera, även meningslösa årgärder.
 
Det är fusk även i de små detaljerna. Som i Expressen idag när man vill visa klimatproblemet på bild genom att visa rök. Som är vattenånga. Allt är som då jag började intresserade mig.
 
Man drar sig inte ens för att komma med det sanslösa och fullständigt idiotiska uttalandet — klimatförnekare. Vem fan förnekar klimatet? Det är slarvigt och larvigt bortom fattandets gräns.
 
Sen drar de fram att SD lyssnat på Lars Bern och Peter Stilbs med flera. Faktiskt ett antal personer som har riktigt bra kläm på frågan. För att inte säga ytterst väl insatta. Expressen gillar den lantrbruksutbildade Rockström i stället. Och avdankade meteorologer.
 
Men tack så mycket för ert taskiga jobb Expressen. Om jag röstar nästa gång och om SD fortsätter med sin linje i klimatfrågan så får de min röst bara av den anledningen.
 
Expressen och alla andra inom totalitärmedierna tror för övrigt att avtalet i Paris är viktigt. De har inte ens läst det för då hade de förstått att avtalet är till intet förpliktigande. Inga avstämningar, inga sanktioner, ingenting. Det precis därför länderna skriver under. Det betyder inte ett skvatt.
 
Och till slut, inte en enda gång har till exempel public service bjudit in experter från hela världen för en rejäl genomgång av frågan om klimatets påverkan. De rapporterar inte ens från alla de konferenser runt om klotet som inte instämmer i hysterin.
 
De bubblar in sig även i denna fråga. Ser inte, mörkar, ljuger, förminskar ansvarigt folk och uppträder som det löskefolk de är.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0