Inte mitt samhälle, inte min Post

 
Jag har jobbat med verksamhetsutveckling, chefer, team i nästan hela mitt yrkesliv. Postnord lyckas nu med allt som blir fel. De tjafsar om brevlådor, sabbar ett varumärke och nu lyckas de förnedra folk helt i onödan. Graden av galenskap visas av följande yttrande:

"Men finns det inga undantag för lång och trogen tjänst?

– Nej, inga skriftliga. Vi har våra omställningspaket men man får ingen automatisk lättnad de sista åren i yrket, då skulle det gälla generellt för alla medarbetare."

 

Där är vi. Inga avvikande lösningar oavsett vad. Så agerar chefer som gått på skola men inte fattat ett skit. Så agerar företag som går back dessutom. Inte konstigt alls.

 

AB

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0