Indianer finns inte längre

 
 
 
Nu är det dags för utrensning av ordet indianer.  Det är fel, det skall heta något annat. Nu är indianer att jämföra med nigger. Vissa är upprörda bortom sans. Vett har de inte och har aldrig haft. Nu ryker indiansommar, tio små indianer, indianvatten och en drös annat. Indianer och vita kan man inte leka längre om man nu gör det nuförtiden.
 
SVT ber om ursäkt så klart.
 
Att språket förändras är självklart. Men indianer har funnits i vårt språk länge, och inte negativt alls som nigger. Nu skall tydligen ordet indianer bort ur SAOL också påstår de. Personligen ger jag blanka fan i vad de tycker. För mig, som alltid var indian när vi lekte, har ordet ingen laddning alls. Förutom mycket positiv.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: T

Jag var också alltid indian. Det var det finaste man kunde vara ansåg jag.

2016-10-14 @ 17:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0