Hot till livet med kniv och pistol — inte så farligt

 
Nu kräver jag faktiskt att få, helt lagligt, beväpna mig. För om det här är nya standarden så skall jag ta mig tusan försvara mig och de mina. Med alla medel.
 
"Det är så här det går till idag. Man har med sig kniv eller något vapen. Det är inte tillräckligt för att det ska vara ett grovt brott, även om det är fult", säger åklagaren Magnus Larsson till tidningen."
 
Rättsväsendet har alltså flyttat gränserna på grund av tiderna. Man baxnar. Vi skall alltså acceptera att tiderna har ändrats, pistol och kniv är vanliga, och i och med det är det inte "inte tillräckligt". Att det är en åldring på 79 bast ses väl numera som en förmildrande omständighet, de är väl för gamla för att bry sig om.
 
Magnus Larsson som åklagare är medskyldig till att lagen urholkas. Han är att betrakta som en rättshaverist, den korrekta termen på dylika svinpälsar.
 
Nu gäller det att spara på alla sådana här dumheter för att dra fram i rätten när hederligt folk anklagas för ditten och datten. Han har satt ribban.
 
Jag har hittills gjort vad jag kan för att leva under radarn. Nu blir det verklighet, jag försvinner i allt jag kan. Illegala vapen införskaffas. Men ni som går i samma tankar: tänk på att ni aldrig kan spåras (framför allt inte av buset, utpressningssituation), samt tillse att vapnet inte kan spåras till annat brott.
 
Nu är det nog.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0