Gammal sanning blir nyhet

 
Jag har som många läsare vet själv kollat runt lite hur tiggeriet i Malmö fungerar. Det är ingen större vetenskap. Jag har dessutom själv ansökt av kommunen att få tigga lite för att dryga ut inkomsten. Det blev nobben, absolut förbjudet. Att följa vissa tiggare i närområdet efter dagen slut har också gett två svar: 1) vissa hämtas upp av folk i värstingMercedes, 2) andra går till ytterkanten av mitt lokalsamhälle och kör hem, också i Mercedes av senaste märke.
 
Inte alla är organiserade skulle jag tro men många. Det här vet alla i min bekantskapskrets men i den officiella rapporteringen så är det en myt, råttan i pizzan.
 
Nu har Uppdrag granskning gjort ett jobb som visar att det finns, det vi alla vetat om länge. Det här är ett praktexempel på varför den svenska debatten i en massa frågor inte är att lita på. Jag begriper det inte alls. Om inte sanning skall fram, av en massa diffusa skäl, så kan man ju undra hur man skall kunna lösa problem.
 
Det enda positiva i hela denna snurr är att de som mörkat sakta men säkert avslöjas, till och med av det djupt insyltade public service.
 
Tro nu inte att mitt hopp för Sveriges framtid stigit. Det har det inte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0