Belgien är fortfarande inget land

En gång skrev jag så här om landet som inte riktigt finns:
 
"Belgien som har Vallonien där man pratar franska, Flandern där man pratar nederländska (det finns en tredje liten del också som pratar tyska), Dessa lever inom Belgien utan att kunna komma överens. De levde i 541 dagar (världsrekord) utan att kunna bilda regering. Det var i Belgien det.
 
Hur man sen tänkte att EU:s alla stater skulle kunna komma överens när inte ens lilleputtriket Belgien klarar av sin lilla stat står skrivit i stjärnorna." Det var i mars jag skrev det. Och nu:
 
 
EU har alltså ett Belgien i sin sfär som inte är Belgien utan de styrs just nu av Vallonien. Vallonien styr alltså just nu EU.
 
Den som kan betrakta EU som något annat än ett stort skämt är inte på banan. Detta projekt, ack så viktigt, har fullständigt smaklösa ledare, om man nu kan kalla dem för det, vars oanständighet trotsar all beskrivning.
 
Varför det jag skrev i mars, faktiskt som en risk, inte berörts av proffsskribenterna begriper jag inte. Men de sysslar väl med något inhemskt skit.
 
Jag blir tröttare och tröttare.
 
SR
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0