Påven snodde ateisten på en timme

 
- Jag tar och drar till Svågertorp och köpet lite tändkuddar och tändved, sa jag till hustrun.
 
- Gör du det men kom hem snart för vi skall iväg och handla annat.
 
- Det tar inte lång tid.
 
Iväg i karetan likt en virvelvind. Vinden mojnade snabbare än du stänger av en fläkt. Tvärstopp redan vid Öresundsbrons sista avfart. Och det var precis då som påven snodde en timme av mitt liv.
 
När trafiken började rulla igen och jag svängde av mot mitt mål så kan jag konstatera att det finns hur många poliser som helst när herr högvärdighet kommer. Varenda kostig runt Malmö var avstängd. Det kryllade av konstaplar och tryggheten var total.
 
Jag gillar det inte. Prioriteringen alltså. Inte påven heller, gillar jag, vid närmare eftertanke. Han är lite väl insmickrande. Och en dj...ul på att stoppa trafik. Dock måste man beundra tempot han håller. Han är ju snart 80 bast.
 
1 november 2016 blir året då en religiös herre olovandes tog en timme från ateisten. Sekulär stat? Nja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0