Ett steg tillbaka kan jag tycka

 
Jag gillar teknik men är väldigt okunnig. Men jag har prylarna som underlättar min vardag; låt vara att jag använder mobilen mest att ringa med.
 
Men någonstans får jag knotter på huden när man får för sig att robotar är bra som sociala varelser för de gamla. Det signalerar mer att man har peakat i livet och nu får nån känslolös djävel ta över. Du skall snart i jorden ändå. Du betyder inget.
 
Robotar för städning och liknande finns redan så där ligger inte problemet. Problemet ligger egentligen i att det finns folk som på allvar tror att människor vill snacka med en plastpryl. Den människosynen lämnar en hel del övrigt att önska.
 
Men jag är väl en knepig fan som inte fattar att människan på slutet av sitt livs färd faktiskt är i vägen.
 
En dum en alltså.
 
*suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0