Estonia från hästens mun

 
Boken av Torssell haver jag läst. Det är inte ofta jag blir djupt berörd men det blev jag definitivt av denna bok.
 
 
Så gå och köp eller beställ (jag tog min från Bokus). Det är inte bara en bok om Estonia, det är en bild av ett samhälle i förfall. Här kläs dessutom både Bildt och Svenska kyrkan av inpå bara kroppen. Och en massa däremellan.
 
För dig som inte vill köpa boken, inte gitter läsa ellar av andra anledningar inte vill ta del så finns det nu en intervju med författaren. Den är på 1,5 timmar och den ger en liten inblick i både händelsen och alla turer kring densamma.
 
Du hittar den via Snaphanen.
 
Att som anhörig höra på detta eller att ha läst boken måste vara fullständigt vidrigt. Att ett land kan svika sina medborgare så till den grad är långt bortom alla anständigheters gränser.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0