Äntligen en sund röst

 
 
Jag har länge sagt att i vissa fall är vi lurade i frågan om olika saker. Sockerersättningsmedel i stället för vanligt socker är ett sådant ämne. Eko-odlat ett annat. Klimatförändringarna ett tredje. Skönt att någon med rätt titel säger samma sak i en av frågorna.
 
Vi luras att tro, både gällande eko-maten och i klimatet, att om vi betalar en massa stålar mer så blir allt bättre. Det enda som blir bättre är en falsk känsla av att vi gör rätt. Vi är duktiga. I realiteten är vi grundlurade. Och plånboken blir tom.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag brukar oftast hålla med dig, men här gör jag det inte.
Stor skillnad på kött och kött. Det behöver naturligtvis inte vara kravmärkt för att vara gott, men annat kött än naturbeteskött är definitivt inte värt pengarna. För egen del köper jag från favoritgårdar, där någon är kravmärkt och inte dyrare än de som inte är det.
Och att inga djur i Sverige får antibiotika...??? Tro´t den som vill.

2016-11-28 @ 00:23:21
URL: http://www.store.blogg.se
Postat av: Ipse%252525252525252525252525252525252525252520Cogita%252525252525252525252525252525252525252521

Karin:
Inte behöver vi tycka lika i allt ;)
Jag tänkte nog heller inte bara på köttet. Jag tänkte på det där med den allmänna påverkan som finns i hela kedjan. Från ax till limpa så att säga. Men det skall erkännas, är inte expert på något sätt.
Själv är jag väldigt förtjust i Lidl´s kött från Tyskland. Om jag inte knallar till bonden själv så klart!

2016-11-28 @ 00:46:04
Postat av: Karin

Jag funderar över hur det kommer sig att så många i etablissemanget plötsligt är emot eko-mat.
Vi ska välja storskaligt, gärna med anknytning till Monsanto - så nej den nuvarande propagandan mot eko tar jag inte till mig. Däremot är jag inte rabiat ekofantast, men ser fördelar med mindre växtgifter mm.
Och Ryssland satsar storskaligt på eko - då måste ju vårt etablissemang stödja motsatsen och TTIP och eko går nog inte heller ihop.

2016-11-28 @ 12:37:46
URL: http://www.store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0