Skönt inför framtiden

 
Fridolinaren lyckades med sin taktik att utmanövrera Romsonskan och själv bli kvar. Detta trots att han är en rejäl black om foten för MP. De måste vara tämligen dinga i roten för att gå på den lätte. Men han är en maktspelare och han drar sig inte för att göra lite offer. En kärring dit och en annan dit spelar inte honom någon roll. Bara lilla jag får vara kvar är hans melodi. En rälig typ. Som politiker är han allt det som EU-folk älskar, allt det som vanligt hederligt folk hatar.
 
Lövin är ett oskrivet blad. Hon har skrivit en bok om hav. Tyst hav heter den anspelande på den amerikanska biologen Rachel Carsons epokgörande bok Tyst vår från 1962. På något sätt antyder Lövin att om vi fiskar för mycket blir havet tyst. Just nu är havet tyst därnere (i det närmaste). Hur mycket tystare det blir om fisken försvinner förtäljer inte historien.
 
Nu skall jag inte vara stygg. Hon kanske kan bli bra. Skulle dock inte tro det. Hon befinner sig i en sjuk miljö, i ett sjukt parti. Fridolinaren kommer att le och se allmänt pojkaktigt snäll ut, men han kommer att spela samma maktspel som tidigare. Han är bäst, alla andra är mähän och han fullständigt älskar att offra andra och dessutom alltid skylla allt dåligt på omgivningen, den egna eller andras.
 
Men jag är glad som en speleman. Skönt med ett säkert göra-bort-sig-kort inför framtiden. Han kommer att, alldeles själv, dra ner MP till ett parti i gärdsgårdsserien.
 
Nu när han får sitta kvar på grund av undermåliga medlemmar så kan jag dock hoppas på en betydligt hårdare granskning av lillpågen. Han är en orm och en rälig typ så det måste finnas folk som sett hans sanna jag.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0