Skattemyndigheten högt förtroende?

 
Jag har för mig att skattmasen har högt förtroendebetyg i olika undersökningar. Sånt är svårt att förstå. Själv fick jag böter för att jag betalade in F-skatten för tidigt. Det var i början av den skattens införande och jag fick pröjsa 2.672 spänn. Sedan dess har jag alltid varit skum på myndigheten.
 
De har väl också fått kritik för att man tvingar in skatter innan tvister är avgjorda. Nu vet jag inte hur det är nuförtiden. Men det kan inte vara mycket bättre om man jävlas med en hårt arbetande fäbo’jänta. Hon har ingen el eller mobiltäckning på fjället men likförbannat måste hon ha ett kassaregister.
 
Att jaga (de har dessutom jagat länge) en företagare på det sättet tyder på att det sitter pellejönsar och beslutar. De har säkert uniform också de rackarna. Svart med röda emblem.
 
För andra med samma problem: jobba på, håll tyst och stoppa slantarna i fickan. Det är numera moraliskt riktigt eftersom skatterna inte används på tänkt sätt till rätt saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0