Över pölen igen

 
Som jag skrivit om för ett tag sedan så har Tino Sanandaji och ett norskt tv-bolag jagats ut från Husby. En i raden av utländska medier som fått känna på det nya Sverige. Om detta har totalitärmedierna rapporterat sparsamt om alls. Jag har för mig att svt hade ett inslag, undangömt. Varför det inte blir rubriker i Sahlinklassen är obegripligt.
 
Nu har nyheten nått Kanada och därmed den kontinenten. Heja Sverige! (The Rebel). Youtube-originalet här.
 
Här hemma pågår just nu en annan grej som är långt viktigare(!). I dag slötittade jag på tv4:s morgonsändning. Nu inträffar det fantastiska att man i denna kanal börjar fundera på vilka Sahlinskans framtida politiska uppdrag kan bli. För hon är ju: en politisk överlevare, vår mest erfarna politiker och hon har varit uträknad förr.
 
Sahlinskan behandlas i svenska totalitärmedier på samma sätt som Clintonskan. Både Sahlin och Clinton är lögnare och fuskare och varför dessa egenskaper är berömvärda inom totalitärmedierna är en gåta. Och kvinnor är de också.
 
Än gåtfullare är varför en ren våldsattack på demokratin i Husby går förbi med nästintill total tystnad.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0