Nu har jag bestämt mig (tror jag)

 
Till skillnad från stollen ovan så vill jag ha en annan ordning. Alternativmedier är för mig en onödig beskrivning. Medier som medier. Alla är välkomna och har samma berättigande. Men jag vill urskilja en kategori av medier av den anledningen att de inte riktigt sköter sitt jobb, trots att de säger att de gör det och tror att de gör det. Dessa är de vissa kallar gammelmedier. De har den lilla egenheten att de döljer viss information, förvanskar annan. De har också en tendens att helt förtiga viss information.
 
Det där gör alla medier. Skillnaden mellan gammelmedierna och de andra är att gammelmedierna påstår att de inte gör det. De säger att de rapporterar korrekt och öppet.
 
Gammelmedierna är därför, i min bok, totalitära varför jag kommer att, som nu, skriva så — totalitärmedierna. De andra kommer jag att referera till som — medierna. Såväl publikationer som bloggare eller andra medier.
 
Att Ledarsidorna.se, Dick Erixson med flera skulle vara konspirationsmedier eller aggressionsmedier som Marklundaren vill ha det till är trams.
 
Det är den samlade bilden av information från alla medier och många länder som är viktig. Inte den lilla skitbild vi får från totalitärmedierna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0