Hets mot folkgrupp ...

... finns det en lag som kallas. Det är nog dags att skrota den för den är så vid att alla kan åka dit. Och någon hets mot folkgrupp finns inte i lagtexten.
 
 
Sånt här som vänstern håller på med klarar sig. Varför är svårt att förstå. Den uppfyller väl villkoren i lagen:
 
Enligt 16 kap 8 § brottsbalken, är hets mot folkgrupp att:
uppsåtligen,
i uttalande eller i annat meddelande som sprids,
hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
 
Uppsåtligen är det, det är ett meddelande som sprids i Riksdagen och hela Sverige (även utomlands), missakting passar utmärkt och hon syftar på Sverigedemokraterna och där ingår ordet Sverige.
 
Men som synes, lagen handlar om två saker: hot och missaktning och that´s it. Det är vid missaktning det börjar slira. Som synes är det en mängd områden där man inte får missakta: ras, hudfärg, nationallitet, etniskt ursprung, tro eller sexuell läggning. Lagen täcker det mesta. Den exluderar dessutom svenskar, så det där med att uttrycka missaktning mot svenska, vita, medelålders heterosexuella män går bort. Det är den likheten inför lagen vi har. White trash.
 
Taskiga Norgehistorier faller också bort på grund av vitheten. Eller något.
 
Så om jag i ett samtal med mina goda vänner säger att: islam är en våldets religion och en våldets ideologi och den hör hemma på gödselhögen, så gör också dess utövare, så klarar jag mig. Om ingen vid bordet bredvid hör för då har jag spritt budskapet. Och trots att jag talat sanning så har jag missaktat. Pang så åker jag dit.
 
Lagar som bygger på att alla skall tolka alla ord lika är värdelösa.
 
För ordningens skull: för mig får folk säga precis vad tusan de vill.
  De får så klart inte hota mig eller de mina med våld. Det hade de gärna fått göra det också, om jag hade rätten att slå tillbaka mot  vederbörande med våld för att han/hon hotar. Det får jag inte, alltså får jag inte utsättas för hot om våld. Jag tänker inte gå och vänta på att hotet omsätts i praktiskt handlande tänker jag.
  Samma resonemang kan man föra om någon hotar samhället (som islamisterna gör dagligen). Hota på, men du skall straffas för hotet; vi skall inte behöva invänta handlingen.
 
Lagen om hets mot folkgrupp är en gummilag av värsta sort och den borde tas bort i ett samhälle som säger sig värna yttrandefriheten.
 
 

Kommentarer
Postat av: Two Different Shoes On

Men svenskar är ingen folkgrupp, det trodde jag alla visste.
Oss är det helt legalt att hata och hota.

2016-05-30 @ 15:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0