Få tummarna loss!

 
Paulina skriver klokt. Sansat också och hon lyckas sätta spotlighten på en viktig sak som sällan kommer fram — de som bor i områdena där slödder härjar överges av Sverige. Fullständigt otroligt när man tänker efter.
 
Lösningen är tämligen enkel: det krävs att polisen och rättsväsendet gör sitt med tyngd, samt ledarskap på alla nivåer. Ooops, där blev det svårt och där sprack det. Med en stassminister som knappt kan hålla reda på sig själv, än mindre på sin regering, så brakar det ihop direkt. Som en följd av det har vi en "riskpolischef" som inte har ledaregenskaper alls. En lallande fåne som inte ens kan räkna.
 
Så står vi där vi står. Stillatigande och inte ens med höjda ögonbryn iakttar dagens "ledargarnityr" förfallets ökande takt och vilsenheten är total.
 
Varför ingen träder fram och bankar näven i bordet, inte ens SD, har jag mycket svårt att förstå. Gyllene tillfälle kan jag tycka men det handlar säkert om att driva landet i armod för att sen med hårda nypor få det på rätt köl igen. Jag tror inte det är en bra strategi.
 
Men vi får nu dagligen bekräftat att våra politiker på intet sätt är intresserade av smått folk i förortens getton; de är enbart intresserade av makt och pengar. Det kokar ner till det vanliga och trista. I mitt huvud i alla fall.
 
Dagens Samhälle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0