En moderat i det blå

 
Den här kvinnan visar med all tydlighet att politiker inte har den minsta susning om vilka problemen är och hur man skall lösa dem.
 
"Vi vill införa nolltolerans mot dåliga skolor. Då handlar det först om ett kunskapskontrakt där man kan sätta in stöd och åtgärder om det behövs för att resultaten är dåliga. Om det inte räcker måste staten vara beredd att ingripa och kunna lägga ned och ta över en skola om det behövs, säger Kinberg Batra."
 
Det är urtypiskt politiskt skitsnack. Vi tar det i ordning och följer mina fetningar ovan: nolltolerans, ord utan uppbackning, lärarna kan inte göra något, regelverket gör dem handlingsförlamade; stöd och åtgärder får man inte heller när det behövs, resurserna finns inte (inte ens i rika Lomma/Bjärred där jag har stor insyn); lägga ner skolor och låta staten ta över, vad blir bättre med det, stor lärarbrist, inga andra resurser fungerar heller, pengar saknas och så vidare i all oändlighet.
 
Jag är oerhört trött på politiker som inte ens fattar problemen och inte ser omfattningen av dessa. Att komma med lösningar som de av politikerna själva satta reglerna omöjliggör är urbota dumt.
 
Jag börjar faktiskt tro att vi har ett rent IQ-problem bland våra folkvalda. Hissen har inte riktigt gått ända upp.
 
Eventuellt samarbete med MP passar bra. Alla knallkorkar på en plats. Lätt att hålla koll på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0