Vår vassaste penna?

Lena Mellin
 
"Till sist en blick på Sverige. Kan självmordsbombare massdöda oskyldiga kvinnor och män på Arlanda? Ja, de kan de sannolikt. Ingenting vägande talar emot det.
Men enligt regeringens samordnare mot våldsbejakande extremism, Mona Sahlin, ska man komma håg att de mord som utförts av extremister under de senaste tjugo åren har utförts av högerextremister, inte av jihadister. En gnutta hopp denna tunga dag."
 
När någon uttrycker något världs- och verklighetsfrånvänt tenderar jag att höja lite på ögonbrynen, skaka lite på huvudet och emellanåt suckar jag också högt. Förunderligt nog gör jag aldrig det när Mellinskan yttrar sig. Hon följer alltid samma linje så jag blir aldrig förvånad. Hon är ytterst konsekvent. Hoppet om att hon skulle förändra sig finns inte.
 
Denna tunga dag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0