Sommaren börjar närma sig

 
Ett polisbefäl sa: värsta under mina tolv år i stan. Ingen stor nyhet i övriga landet och knappt i Malmö heller. Jag ser inte precis fram emot sommaren i min stad. Om man i vårsolen (10° i skuggan och 20° i solen) börjar röra på sig så kan man ju ana vad som kommer att ske när det blir värme på riktigt.
 
Det som fortfarande, trots Bryssel, förvånar mig är att det inte tas krafttag. Det första som skall göras är så klart att jaga rätt på de som varit i kriget hos IS och kommit tillbaka. De skall utvisas på bumsen. Går inte det av någon anledning så skall de bakom lås och bom. Det andra är att plocka in alla de som man påstår sig känna till som är radikala och sätta press på dem.
 
Imamer och annat löst folk som uppmanar till våld skall ut. Eller i spjället.
 
Vi måste så klart få till en polismakt som får både stöd för sitt arbete och stöd i form av väsentligt mera resurser. Både utrustningsmässigt och medarbetarmässigt. Jag är säker på att det behövs 10.000 poliser till (normal EU-nivå); i yttre tjänst.
 
Så, börja jobba och snacka mindre.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0