Höör jobbar med tunga frågor

 
Höör är en liten fläck på kartan mitt i Skåne. Inget större fel på orten som sådan men den ger heller inga bestående intryck. Här ligger för övrigt en djurpark. En park som Höörs politiker lyckats missköta till den grad att är ointressant numera.
 
Det kanske inte är så konstigt. I Höör jobbar man med tunga och viktiga frågor. De försöker reda ut vilka kön som finns och hur man skall göra allt könsneutralt. Låter trist. Ett axplock:
 
"Kommunalrådet Anna Palm (M) välkomnar beslutet och berättar att hon är väldigt engagerad i frågan.
– För mig är kärlek någonting könlöst."
 
"Ett konkret exempel som finns med i handlingsplanen är att alla kommunala blanketter ska könsneutraliseras. [...] Jag tänker mig att det skulle kunna vara besvärande att tvingas välja det ena eller andra, när man kanske egentligen känner att man är en tredje."
 
Djurparken har man inte lyckats med på alla år. Det här kommer man säkert att fixa.
 
Skånskan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0