Det omvända landet

 
Snurrren är total. Cwejman skriver klokt idag. Det gör han ofta. Det måste konstateras att landet är bortom räddning. Han fortsätter:
 
"Först och främst är det uppenbarligen fullt normalt att i möblerade rum hävda att personer med ett visst pigment är oönskade. Och att det inte är något underligt att anse att det behövs fler personer med en annan pigmenthalt i stället. Något som borde betraktas som ett reaktionärt extremistfenomen har upphöjts till något nästan vardagligt."
 
För övrigt kan jag meddela att jag, sonen och sonsonen åker till Polen och Ungern till våren/sommaren för att se hur vår nya framtid kan te sig. Vid kontakter hittills med representanter för båda länderna så verkar vi vara mer än välkomna. Tomt, hus och annat verkar vara det minsta av problemen vid en flytt. Och billigt är det.
 
Ja, jag vill leva jag, vill dö på jorden!
 

Kommentarer
Postat av: Lennart

Själv ska jag längre söderut på rekognoseringstur.
Polen och Ungern har egentligen inte funnits med i bilden förrän utvecklingen i närtid indikerat den möjligheten. Redovisa gärna dina tankar efter trippen för oss medlemmar av den obstruerande minoriteten.

2016-03-03 @ 20:00:51
Postat av: Karin

Jag önskar er lycka till i vilket land ni än väljer! Önskar också att jag hade ekonomiska möjligheter att göra detsamma.
Dock borde du sluta ditt inlägg med enbart - Ja, jag vill leva!
För det gör man inte i Sverige om man har hjärnan i behåll - här kvävs man långsamt till döds.

2016-03-03 @ 22:30:33
URL: http://www.store.blogg
Postat av: Lasse

Varför inte Finland? Landet är officiellt tvåspråkigt och all samhällsinformation ges ut på svenska. Dessutom har finländare en helt annan syn på mångkulturen än vad svenskarna har.

2016-03-04 @ 08:22:27
Postat av: Ipse Cogita!

Lasse:
Finland och Åland har jag redan varit i/på och de är i högsta grad med på listan min.

2016-03-04 @ 10:07:48
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Lasse

Jag hoppas det. Jag flyttade hit för femton år sedan och har inte ångrat det en sekund även om jag bor i ett purfinskt område.
Om finska språket blir för svårt så hjälper de flesta till med den svenska de kan.

2016-03-04 @ 19:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0