Värmen osvensk, annat väldigt svenskt

 
I mitt lilla Limhamn dundrar värmen på med svettiga dagar. Intet att klaga på på den fronten. En maj som denna går inte av för hackor.
 
För övrigt är det tröttsamt lika rubriker numera, om än färre på grund av lata journalister. Nu rapporterar Aftonblaskan att folk kommer att gå under jorden. Det borde ge rubriker med anklagelser om vanstyre och lite annant smått och gott. Men det är ganska lugn. Men f...n ta den som yttrar ord som "papperslös" till mig framöver. De är illegala invandrare.
 
Lite ljus finns det vid horisonten. Hakelius har börjat på Expressen (han basar för Fokus samtidigt). Hans eleganta penna kanske blir än vassare nu när han slipper AB. Men Expressen ligger väl i samma härad men jag får för mig att han står tämligen fri i sina skriverier.
 
Han började med lite om Apri:
 
 
Det kanske blir fler som överger den svenska groteska linjen framöver. För groteskt är det — överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0