Och vad kan det bero på?

 
Eftersom svenska totalitärmedier undviker att rapportera om alla svek och alla lögner Clintonskan sysslar och har sysslat med så är det inte konstigt att svenska folket tror att Hillary är någon att ta på allvar. Men om de som är intresserade tog sig en sväng på nätet och läste lite utländska medier så vet jag att de flesta skulle börja tvivla, starkt.
 
Om de dessutom läste vad Trump säger och vad han vill så skulle hysterin kring denne man avta. Vad han säger alltså, inte vad andra påstår han säger och vill.
 
Nu är det ju totalt ointressant vad svensken tycker, än mer ointressant vad svenska totalitärmedier har för åsikter. Men för den som allvarligt är intresserad av valet i USA så vore det väldans bra om man gick till hästens mun. Att lita på folk som Mellinskan är förödande.
 
Att Trump till exempel har dragit fler till valurnan än på mången god dag rapporteras inte. Att Clintonskans väljare gör tvärtom har det heller inte ordats om.
 
Totalitärmedierna skall man passa sig för. Det är bara en liten del av kunskapsflödet; en del som dessutom skall minskas rejält.
 
Jag hoppas på både Brexit och Trump. Jag gör det av två skäl: argumenten för dessa två är vettiga och konkreta, jag gör allt för att få bort maktfullkomliga politiker som kommit så långt från medborgarna att man inte ens kan få syn på dem med kikare. Att de dessutom är blinda, döva och pratkvarnar av värsta sort bekräftar att jag har rätt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0