Jag försöker förstå men det går dåligt

 
Gardellen vill leva livet i en rosa badrumsdröm. Det lär inte funka. Han är upprörd, med rätta, över att högerextremister, vilka de nu är nuförtiden, som hånar honom. Han är inte lika upprörd över de som dagligen hotar homosexuella i både tal och handling, islamfolket. Sen skriver han:
 
Inte ett ord av sorg eller medkänsla eller deltagande, utan bara hån ...". Han kunde ju tillägga att islamister världen över hurrar över dåden, Turkiet stöttar skjutaren via att kalla gästerna på baren för perverta.
 
Själv väljer han att inte hata. Men inte ett ljud om de som har som livsluft att hata, inte minst homosexuella och alla andra i olika bokstavssammansättningar, nämligen islamisterna. Det finns elva länder som straffar homo-folk med döden. Varför inte Gardellen och polarna hans protesterar mot det vet jag inte.
 
Om man inte vill hata dessa länder, dessa människor, så kunde man väl åtminstone uttrycka lite missaktning. eller avsky eller något.
 
Personligen är jag totalt ointresserad av vilken sexuell läggning, färg heller annat folk har. Men inte fan tänker jag dansa eller älska med folk som tar sin näring ur bisarra idéer om hur människor skall vara för att tillåtas leva.
 
Gardellen är inget att hålla i handen när det hettar till. Hur många kinder han kan vända till återstår att se.
 
Expressen
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0