Ibland begriper jag ingenting

 
Att jag inte begriper är inget ovanligt. Det är mycket jag har svårt att förstå. Sällan blir jag sittande med gapande mun av förvåning eller undran. Men idag är jag nära. En Victoria Greve som jobbar åt Expressen skriver:
 
"Precis som i Bataclan i Paris och på Lido-stranden i Mogadishu är terrorns måltavla denna gång en plats dit vanliga människor går för att njuta av varandra, av musiken. Islamiska staten, som tagit på sig dådet, har en uttalad strategi att attackera gråzonerna där det unga, mångkulturella, progressiva och gränsöverskridande möts. [...] Men en gayklubb är också något annat. Det är politik."
 
Jag måste vara seg så här i början av veckan, men jag begriper faktiskt inte vad grevinnan menar. Skulle inte alla andra massakrer vara politik. Är det pojkstreck?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0