Glöm det, Gardell

 
Var och en blir salig på sin tro heter det visst. Så kan det nog vara. Även Gardell på sin. Det är lite värre än i meningen ovan, så här säger han egentligen:
 
"Jag vill ha en statligt finansierad imamutbildning, och statligt finansierade moskéer."
 
Han menar att "Staten la ju sig i kristendomen i flera hundra år och tycker därför att vi skall göra samma sak med islam. Jag vet inte riktigt hur han får ihop det. Kristendomen fanns här och påverkade hela samhället, på gott och ont. Islam har aldrig funnits här på motsvarande sätt så hur han får ihop resonemanget vet jag inte.
 
Men en sak borde stå klart, ingen religion över huvud taget skall stöttas av alla medborgare i en stat. Det får de som är intresserade syssla med. Inte jag. Inte skattebetalarna en masse.
 
Men det är nog så med vänsterns folk, skatteinbetalningarna kan användas som om det vore en privat plånbok.
 
Sen kan man ju som Gardellen tro att islam kommer att förändras. Han glömmer att tala om inom vilket tidspann vi talar om. För närvarande syns inga som helst tendenser på att islam skulle förändras. I positiv riktning alltså. Det går snarast åt andra hållet. De orkar ju inte ens komma överens sinsemellan.
 
På vilket sätt Sverige skulle kunna bidraga till en utveckling av islam i positiv riktning framgår inte. Det hade jag inte väntat mig heller. Han bara "tror" att det går. Det gör det inte. Det är nämligen ingen religion, det är också en politisk ideologi, en sekt, och sådana skall hållas kort. Under alla omständigheter skall inte jag vara med och betala en spänn till skiten.
 

Kommentarer
Postat av: Bo Adolfsson

Jag betackar mig för alla dessa kändisar med sin goda översittarmoral. De som tror att de skall omskola mig med mina skattepengar.

2016-06-08 @ 15:44:25
Postat av: Anonym

Bo:
Om argumenten vara vettiga och resonemanget klokt hade man kunat lyssna i alla fall, Som det är nu blir det mest trams (pizzoer och rödvin) och alltid är det någon annan som skall göra det och bekosta det.

2016-06-08 @ 15:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0