Facebook för vilka?

 
Senast i raden av människor som stängs av från FB är en som starkt kritiserar islam. Nu kan man inte göra så mycket åt det, det är ett privat företag. Låt vara med ambitioner att styra och ställa men ändå. Jag nyttjar inte "tjänsten". Har inte tid och definitivt inte lust. Till och med sonsonen har börjat tröttna. För ytligt som han säger.
 
De olika källorna till "social samvaro" kan nog vara trevligt för vissa, ett sätt att hänga med i vad som händer vänner och bekanta. Men det har sina sidor. Twitter är det bästa och tydligaste exemplet på inavel. Vissa sätter i system att blocka folk med avvikande åsikter. Man utestänger inte enbart rabiata stollar, man utesluter vettigt folk men med avvikande åsikter. Arnstad är ett bra exempel på det. Men de är många.
 
Då kommer frågan — vad är vitsen med att ha en massa likatyckande? Verkar stolligt i överkant. Sen får vi inte glömma att mångas världsbild baseras på vad de tar in från FB, Twitter med flera system.
 
Inte konstigt att debatten fördummas.
 
Att manipulera de här olika systemen är dessutom enkelt. Man kan fejka det mesta och driva kampanjer som folk sörplar i sig likt törstiga hundar. Varför man vill in i den smeten har jag svårt att förstå. Men som jag sagt många gånger tidigare, det är mycket jag inte begriper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0