En skammens tid

 
Malmö, rikets tredje största stad, har en mycket modern och nybyggd akut. Tjusigt värre.
 
 
Färgglatt och fint. Lika färgglatt som skumgummit i stolarna på akuten. Bilden på stolarna är tagen idag men kunde varit tagen för fyra år sedan, intet har hänt.
 
Som ni vet så hjälper jag en gammal tant (ibland flera) emellanåt så jag har varit på denna akut åtminstone fyra gånger de senaste fyra åren. Samma stolar, samma skador. Det finns väl cirka 60 stolar på akutmottagningen, alla ser likadana ut.
 
Idag satte sig en yngling med problem på en av stolarna. Hans byxor var något färgade av något obestämt. Undrar vad nästa patient får med sig. Skumgummi lär inte vara så lätt att få rent.
 
Personalen tycker det är okej eftersom "de tar bara sönder stolarna igen". De är vi patienter. Varför man måste ha stoppade stolar finns det ingen förklaring på.
 
Har idag tillskrivit ansvarig (finns inte utan det finns bara en samlingsmejladress) och nu får vi se vilka undanflykter som kommer ur deras väna strupar. Jag har skrivit förr men inte fått svar eller blaha-svar. Denna gång kommer jag att gå hela vägen — ansvarig chef, sjukhusledning och politikerna.
 
Det finns pengar sägs det. Inte i Malmö. Inte i Region Skåne. Här har man bakteriehärdar redan i väntrummet.
 
Den som säger att vården fungerar bra i vårt land stryper jag.
 
Tillägg kl. 15.16:
 
Nonsenssvaren börjar rulla in:
 
 
Första meningen tyder på byråkratisjuka: Beklagar er upplevelse. Det är ingen upplevelse, det är ett konstaterande att det ser ut som en svinstia. Men hon svarar troligen med någon form av digital robot. Men jag är glad att få veta var ärendet befinner sig. Intet ont över Sofia. Men slipa gärna på formuleringarna.
 
Hade jag svarat hade det låtit så här:
 
Med den information du skickat oss så kan jag konstatera att detta är fullständigt oacceptabelt. Jag skickar detta till chefen för akuten i Malmö och om du ej fått tillfredställande svar på dina frågor i denna vecka så återkommer du till mig så skall jag dra i rätt trådar. Meddela även mig hur ärendet fortskrider. ...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0