Det klarnar

 
Jag sitter här och flurar. Europa knakar men det händer grejer. Det verkar på ytan som om det enligt vissa går åt pipan. Andra ser möjligheter. Jag är mest intresserad av att något händer. I princip vad tusan som helst. Som det är nu, hittills, är det samma sak dag ut och dag in.
 
Att diskutera små detaljer, som i svensk politik, är meningslöst. Nu skall blicken lyftas. Det jäser i stora delar av världen. Texas ser möjligheter; Skottland börjar röra sig; Katalonien, Skåne, Sicilien, med flera rör sig. Det händer grejer.
 
Men Löfvenaren och kompani snöar in på det som inte lönar sig — enkla jobb. Halleluja!
 
Om vi åtminstone kunde enas om att vårt största ok heter islam, så vore mycket vunnit. Att tro att vi har en framtid med folk som vill dra oss bakåt är att tro på troll. Sånt slutade vi med för länge sedan.
 
Det positiva är att vänsterns folk alldeles tydligt är på reträtt. Nu vill det till att pendeln inte slår alltför mycket tillbaka.
 
Jag tror på framtiden. Inte för min del, det är kört; men sonen kommer att klara sig (men flyttar utomlands) och sonsonen kommer ingen att se röken av.
 
Tung kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0