Dagens vinkning

 
Som väl alla vet vid det här laget så har stollarna tagit över även Öland. Det skall inte tas i hand på vårdcentralen, det skall vinkas på öländskt sätt (vad det nu är).
 
Idag har jag varit på en check-up hos min eminenta läkare. Hon är urtypen för en husläkare som vet vad det handlar om. På alla sätt.
 
Så här gick det till idag: jag sitter där i väntrummet och smålever; snackar lite med folk om både ditten och drutten (Löfven); rätt som det är kallar min husgudliknande doktor på mig; jag går fram, hon ler och sträcker fram handen för en hälsning; jag ler och frågar, högt så alla hör, om hon inte infört den öländska vinkningen på denna vårdcentral; hon tittar lite skumt på mig och så förklarar jag vad som skett på Öland.
 
Resten av vårdcentralens sjuklingar brast ut i skratt, doktorn fick skrattkramper och fick ledas till sitt rum av mig.
 
Jag betraktades som frisk av doktorn. Åtminstone kroppsligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0