Bilden svärtas än mer

 
Det finns som jag skrivit tidigare folk i utlandet som är långt mer oroade över utvecklingen i Sverige än vad svenskarna själva är. Det har varit artiklar lite överallt och man har uttryckt förvåning och i viss mån medkänsla.
 
Det där börjar ändra sig. Ganska radikalt faktiskt. Nu framställs vi mer som hjärndöda, patetiska och som ett folk som accepterar det mesta.
 
Att jag sen hör att svenska företag flyttar ut gör inte saken bättre för landet. Att tro att den svenska arbetskraften, främst inom IT som jag känner väl, är attraktiv är rent trams. Bortskämda brats som inte vill arbeta är omdömet jag får höra från ägare och chefer. Både svenska och absolut från de utländska ägarna.
 
Det står klart att vår självbild inte stämmer med verkligheten. Vi är inga man söker efter. De mest attraktiva på den marknaden är asiater. Hårt arbetande, extremt välutbildade och smarta. Motsatsen till de de flesta svenskar alltså.
 
Det blir nog som våra politiker säger, vi får gå bakåt och satsa på enkla jobb.
 
Verkligen patetiskt.
 
The Rebel
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0