Herremilde!

 
Jag kan inte gå i god för det men det här är skalan man talar om när det gäller intagning av nya poliser. För officer har jag hört att en 6:a gäller. För polis en 3:a.
 
Jag tror sådana här sänkningar av kraven är ytterst farliga. På många plan. Det tenderar att nedvärdera yrket och bara en sån sak som löneförhandlingar kan bli ytterst problematiskt.
 
Nu är det ju en massa andra faktorer också som skall till men ändå.
 
En FBI-agent har 20 veckors utbildning. Långt mindre än en svenska polis. Det har kommit till min kännedom att svenska poliser sysslar med dialogutbildning och annat i en utsträckning som nog ligger i häradet — överdrivet.
 
Men jag är lekman.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0